Skip to main content

Koľko stojí vytvorenie e-shopu a ako takýto vývoj e-shopu funguje? V čom musíte mať jasno predtým, ako sa pustíte do tvorby e-shopu? Je lepšie krabicové riešenie alebo vývoj na mieru?

Cena priemerného e-shopu sa zvyčajne pohybuje od 3 000 € do 300 000 €. Samozrejme, na začiatok si môžete vybrať aj krabicové riešenie a vyskúšať si celú teóriu e-shopu na lacnej platforme, než začnete investovať viac

Ak sa s týmito otázkami stretávate, tento článok by vám mal ukázať spôsob, ako o tomto probléme premýšľať. Ako agentúra sa stretávame s mnohými klientmi, ktorí majú rôzne potreby a rôzne očakávania.

Pravdepodobne sa budete inak správať ako niekto, kto si vytvára e-shop na nejaké svoje hobby veci, a inak ako niekto, kto má napríklad veľkoobchodnú výrobu vlastných produktov.

Začnime od začiatku a zistime, koľko stojí vytvorenie e-shopu.

Základné otázky, ktoré kladieme našim klientom pred začatím spolupráce

  • Koľko produktov budete mať v obchode?
  • Aký je váš rozpočet?
  • Je niečo špecifické, jedinečné pre váš produkt?
  • Aké máte požiadavky na funkcie vášho obchodu?

Po objasnení týchto základných otázok sa pustíme do hľadania vhodného riešenia. Pre vašu ľahšiu orientáciu by sme riešenia rozdelili do troch základných skupín. Každé riešenie sa pokúsime jednoducho načrtnúť a vysvetliť jeho výhody a nevýhody.

3 základné skupiny

Prezentácia a eshop v jednom

Eshop a prezentácia samostatne

Riešenia na mieru

Prezentácia a eshop v jednom

Koľko stojí vytvorenie e-shopu, ak si zvolíme prezentáciu a e-shop v jednom? Tu hovoríme o riešení, ktoré je z nášho pohľadu asi najjednoduchšie a cenovo najdostupnejšie. Zároveň vám umožní mať všetko na jednom mieste.

Technologicky ide o riešenie založené na systéme správy obsahu, kde sú prezentačná stránka a eshop v jednom. Na jednom mieste tak môžeme prezentovať vašu spoločnosť, produkty, príbeh a eshop s možnosťou predaja produktov.

Tento typ riešenia je vhodný najmä pre menej náročných klientov s menším počtom ponúkaných produktov, približne od 50 do 100 produktov.

Spolu s možnosťou mať všetko na jednom mieste, kde sa nemusíte starať o správu viacerých platforiem, je ďalšou výhodou nižšia finančná náročnosť na samom začiatku. Riešenie je vhodné najmä na predaj produktov, ktoré si nevyžadujú špecifické riešenie. Umožní vám mať produkty v rôznych variantoch, či už ide napríklad o farbu, veľkosť atď. a používať rôzne filtre na ich triedenie.

Celková správa systému je relatívne veľmi jednoduchá.
Technicky je tento e-shop založený čisto na WordPresse v kombinácii s WooCommerce.

V rámci WooCommerce vieme implementovať platobné brány pre online platby kartou, bankový prevod cez platobné brány ako GoPay, Comgate, Stripe atď. alebo dokonca platby kryptomenami.

Zložitejšia je ďalšia práca s e-shopom, napríklad na úrovni prepojenia s účtovnými systémami, možnosť exportu produktov pre porovnávače alebo ďalší zákaznícky servis, napríklad SMS o stave objednávky a podobne. Implementácia týchto ďalších možností je možná väčšinou pomocou tzv. pluginov.

Kvalita spracovania týchto pluginov je však často otázna. Nekvalitne spracované zásuvné moduly predstavujú nielen bezpečnostné riziko, ale často majú aj veľmi zlý vplyv na základné atribúty SEO vášho webu. V kombinácii s väčším počtom produktov má toto riešenie tendenciu stať sa časovanou bombou bez ohľadu na to, aký kvalitný je váš hosting.

Ak teda chcete predávať menší počet produktov a ideálne mať všetko na jednom mieste a viete, že v budúcnosti nebudete mať tieto technické požiadavky, toto riešenie môže byť pre vás dostatočné a vhodné.

Cena riešenia je do 5 000,- €.

Webová prezentácia a e-shop samostatne

Druhá možnosť je akousi strednou cestou pre stredne náročného klienta. Pri tomto type riešenia používame pre prezentačnú časť webu primárne WordPress, ktorý nám umožňuje vytvárať lepšie dizajnové prezentácie a pre e-shop, ktorý zvyčajne umiestňujeme na subdoménu v znení napr. eshop.webfusion.cz, volíme technické krabicové riešenie.

S riešením od spoločnosti Shoptet máme veľmi dobré skúsenosti.

Ako príklad takéhoto e-shopu v našej réžii môžete navštíviť webové stránky nášho klienta grafického papierenského centra.

Ak chcete mať väčší počet produktov, stovky alebo viac, uprednostňujeme tento spôsob. Shoptet ako platforma elektronického obchodu umožňuje klientovi veľmi dobre a jednoducho škálovať. Riešenie je vďaka variantom pripravené pre každého klienta, dalo by sa povedať all inclusive.

Shoptet má všetky možnosti od importu produktov na porovnávacie stránky, cez možnosti platby až po dopravu. Samozrejmosťou sú rôzne varianty produktov, rôzne filtre, marketingové možnosti, zľavové kupóny atď.

Ďalšou výhodou je možnosť priameho prepojenia s účtovnými systémami a pre zákaznícky servis napríklad SMS systém informovania o objednávkach pre vašich zákazníkov.

Ak už v tejto fáze hľadania riešenia viete, že budete mať tieto požiadavky na vaše podnikanie, potom je to určite výhodnejšie ako zvoliť metódu „všetko v jednom“. Na Shoptete dnes nájdete eshopy gigantických rozmerov.

Za zmienku stojí napríklad e-shop nášho ďalšieho klienta Svet ovocia, ktorý dnes znesie najvyššie parametre s počtom produktov v stovkách až tisícoch.

Následná migrácia zlého eshopového riešenia pre vás môže znamenať ďalšie náklady a zbytočné problémy v budúcnosti.

Cena riešenia do 17 000 €

Riešenia na mieru

Koľko stojí vytvorenie e-shopu, ak chcete mať všetko prispôsobené? Tento spôsob bude vhodný najmä pre klienta, ktorý má od začiatku množstvo špecifických požiadaviek.

Takéto riešenie zvyčajne volia klienti, ktorí majú viacero interných systémov a kľúčové pre nich je, aby všetko spolu komunikovalo. Pri tvorbe riešenia na mieru zvyčajne padajú akékoľvek bariéry a možné je takmer všetko.

V tomto prípade ide o investície v rádoch stoviek tisíc korún. Je tiež potrebné počítať s oveľa väčšou časovou náročnosťou, ako je to obvyklé v prípade špičkových riešení. Ako sme písali v článku Koľko stojí webová stránka? môžete očakávať najvyššiu kvalitu zákazníckeho servisu.

Cena riešenia od 15 000 €

Záver

Vytvorenie e-shopu je len určitým pomyselným začiatkom celého vášho podnikania. Celá práca tu len začína. Stanovte si svoje ciele a snažte sa k nim priblížiť alebo ich v ideálnom prípade dosiahnuť.

Na trhu plnom konkurencie, keď sa štatisticky uvádza, že ako Česká republika a Slovensko máme 10 miliónov používateľov internetu a viac ako 40 000 e-shopov, sa radíme medzi e-commerce veľmoci. Ak teda nemáte zázračný produkt, nebude vám stačiť mať len vytvorený e-shop.

Marketing bude zohrávať kľúčovú úlohu pri prípadnom úspechu e-shopu.

Preto odporúčame, aby ste od začiatku investovali aj do marketingu, ak to so svojím podnikaním myslíte vážne. Robíme to tak, že na základe vášho segmentu podnikania vykonáme dôkladnú analýzu a vypracujeme vhodnú marketingovú stratégiu pre váš produkt.

Bez marketingovej podpory je dnes veľmi ťažké, ak nie takmer nemožné, preraziť a vybudovať úspešnú značku. Pre viac informácií na túto tému vám môžeme odporučiť navštíviť náš blogový článok Koľko stojí online marketing.

Skôr ako začnete vytvárať e-shop, urobte si základnú analýzu.

Zistite si čo najviac informácií o svojom produkte a konkurencii. Tieto informácie vám pomôžu získať základný náskok.

V ideálnom prípade by ste mali vedieť aj o svojich silných/slabých stránkach, prečo práve váš produkt zákazníci budú/nebudú chcieť? Bude marža na vašom výrobku dostatočná a aký obrat budete chcieť ideálne dosiahnuť, je to reálne?

Je dobré konfrontovať tieto zistenia s realitou. Online marketing bude môcť čiastočne odpovedať na tieto otázky pomocou rôznych analýz a vlastných skúseností.

Odporúčame vnímať marketing ako neoddeliteľnú súčasť vášho e-shopu.

Dúfame, že vám tento článok aspoň trochu pomohol v orientácii a že ste si z neho odniesli niekoľko tipov, ako lepšie pochopiť a orientovať sa v tejto problematike, ako postupovať a premýšľať pri realizácii svojho nápadu, že vytvorenie e-shopu je absolútny začiatok, že pre úspech potrebujete, aby bol váš produkt viditeľný, a v neposlednom rade aj náš pohľad na vec.

Radi vám pomôžeme našimi službami pri tvorbe vášho nového úspešného e-shopu.

Martin Nasswettr

Martin je společně s Petrem jednatelem webfusion. Má na starost finance a webdesign a dohlíží na konečnou kvalitu webů.