Koľko stojí vytvorenie webovej stránky? Je to drahé alebo lacné? Ako to viem? Asi každý, kto chce zadať vytvorenie svojej novej webovej stránky externému dodávateľovi , si položí tieto otázky. Webovú stránku je možné kúpiť už za niekoľko tisíc alebo za státisíce až milióny korún. V tomto článku vám ukážeme, ako sa orientovať na trhu tvorby webových stránok a ako si vybrať správneho dodávateľa pre váš projekt.
V súčasnosti je na trhu veľa spoločností (agentúr) alebo jednotlivcov (freelancerov), ktorí sa zaoberajú vývojom webových stránok. Pre človeka, ktorý požaduje túto službu, môže byť frustrujúce orientovať sa v tejto džungli. Na lepšiu orientáciu na celkovom trhu webových stránok by vám mal dobre poslúžiť tento článok.
Tvorba webových stránok by sa dnes dala prirovnať k modernému remeslu. Bez webovej stránky akoby firma alebo projekt neexistovali. Podobne ako v prípade remesiel a remeselníkov, ani tu, žiaľ, nedostanete za rovnaké peniaze rovnako kvalitné služby.
Koľko stojí vytvorenie webovej stránky?
Cena webovej stránky závisí najmä od zložitosti projektu. Koľko stojí vytvorenie webovej stránky? Orientačne sa cena priemernej webovej stránky pohybuje od 1 500 € do 5 000 €. Veľmi však závisí od veľkosti webovej stránky a požadovanej kvality. Vo všeobecnosti si môžete vybrať kategóriu nízkonákladových, stredne náročných alebo špičkových dodávateľov.
Ako si teda vybrať tú správnu cenovú kategóriu pre vás a aký rozsah služieb môžete od danej investície očakávať?
Čo potrebujete na vytvorenie webovej stránky
Skôr ako si prejdeme rôzne cenové úrovne webových stránok, pozrime sa na to, čo by ste mali mať k dispozícii, aby bola tvorba vašej webovej stránky čo najúspešnejšia.
Webová stránka je charakteristikou vášho podnikania alebo koníčka. Je teda predovšetkým na vás, aký obsah chcete na stránke prezentovať. Je dobré inšpirovať sa konkurenčnými alebo záujmovými webovými stránkami podobného zamerania, aby ste získali úplnú predstavu o tom, čo budete potrebovať.
Mala by webová stránka generovať nové otázky alebo zvyšovať predaj?
Je potrebné určiť, či má byť vaša nová webová stránka len prezentačná alebo aj predajná. Podľa toho potom môžete viesť všetku komunikáciu s potenciálnym dodávateľom.
Prezentačná webová stránka slúži na prezentáciu vás, vašej práce alebo záujmov. Zvyčajne ide o rôznych umelcov, záujmové skupiny alebo fotografov na voľný čas.
Ale predajná stránka už zvyčajne zaujíma každého, kto poskytuje služby alebo predáva výrobky. Cieľom takejto stránky je optimalizovaný vzhľad a výkon, ktorý zabezpečí vyššie konverzie.
Máte pripravené všetky materiály na vývoj webu?
Ešte pred začatím tvorby webovej stránky je dobré pripraviť všetky dokumenty pre novú webovú stránku. Ide najmä o texty, fotografie, prípadové štúdie, rôzne grafické prvky, referencie zákazníkov atď. Všeobecne všetko, čo podporí webovú prezentáciu.
Hlavným základom takmer každej webovej stránky sú texty. Viac-menej sa snažte dať dokopy informácie, ktoré chcete na stránke prezentovať, a agentúra vďaka profesionálnemu copywritingu už všetko zachytí vo webovej prezentácii.
Jaký máte připravený rozpočet?
Rozpočet určuje, aká cenová kategória je dobrá, a predovšetkým úroveň celkovej webovej prezentácie. Ak ste firma s miliónovým obratom, je asi hlúposť vytvoriť webovú stránku za 1 500 € a adekvátna bude investícia do profesionálnej webovej prezentácie, ktorá bude rozvíjať vaše podnikanie.
Na druhej strane, ak ste napríklad remeselník s priemerným príjmom, je asi nezmysel investovať státisíce do novej webovej stránky a vystačíte si s riešením do 1 500 €.
Máte nějaké speciální požadavky na určité funkce webu?
Keď sa chystáte vytvoriť novú webovú stránku, je tiež dobré premyslieť si, čo by vám mohlo skutočne pomôcť ešte viac. Môže ísť o rôzne rezervačné systémy, online vypĺňanie zmlúv, e-shop alebo dokonca online chat.
Máte definované cíle, kterých má nová webová stránka dosáhnout?
Počnúc novou webovou stránkou by ste mali mať jasne stanovený cieľ, ktorý by mal mať dodávateľ pri tvorbe stránky neustále na pamäti. Zvyčajne je to zvýšenie počtu dopytov alebo predaja, ale môže to byť aj zvýšenie návštevnosti alebo len zlepšenie vizuálneho dojmu z nového webu.
Skontrolujte referencie
Predtým, ako s niekým začnete spolupracovať, overte si jeho referencie a overte si, či dodávateľ skutočne vie odviesť dobrú prácu. Referencie a dlhodobí zákazníci sú najlepšími ukazovateľmi pri výbere zhotoviteľa.
Zistite, ako funguje tvorba webových stránok
Je dobré aspoň trochu si preštudovať proces tvorby webových stránok, aby ste pochopili všetky jednotlivé fázy a vedeli, kedy môžete do návrhu stránky vniesť spätnú väzbu.
Koľko stojí vytvorenie webovej stránky pre online platformy
Kapitola 1
Tvorba webovej stránky je veľmi špecifická záležitosť – vo všeobecnosti je potrebné vytvoriť pútavú a prehľadnú prezentáciu, ktorá predstaví vaše služby, produkty a privedie používateľov k objednávke v čo najkratšom čase.
Vďaka službám ako Wix alebo Webnode si dnes môže vytvoriť webovú stránku každý, a to takmer zadarmo (v závislosti od tarify). Je to však dobrý nápad? Ak to so svojím podnikaním alebo cieľmi myslíte vážne, vytvorenie webovej stránky vás len spomalí, pretože nedokážete dostatočne dobre vytvoriť svoju webovú prezentáciu.
Aj keď sú v daných nástrojoch pripravené profesionálne šablóny, je veľmi malá šanca, že amatér dokáže vytvoriť ziskovú webovú stránku, ktorá posunie jeho podnikanie vpred.
Náklady na webové stránky pre online platformy
Okrem toho si na konci tvorby webových stránok musíte vybrať aj nejaký plán, v rámci ktorého musíte zaplatiť za hosting, doménu a služby platformy. Zadarmo teda nie je až tak veľa a dostávate sa do situácie, keď musíte pravidelne investovať do prevádzky webovej stránky. Napríklad v prípade Webnode je to 10 eur mesačne a v prípade Wix 10 eur mesačne.
Nehovoriac o tom, že úspešná webová stránka, ktorá generuje dopyt a rozvíja váš biznis, nie je len o samotnom webovom dizajne. Musíte brať do úvahy optimalizáciu rýchlosti načítania webu, optimalizáciu kódu a optimalizáciu SEO. Tieto funkcie budete mať na týchto platformách určite riešené základným spôsobom a profesionálna optimalizácia tu nie je možná.
Ak ste firma alebo živnostník, určite je lepšie zamerať sa na nízkonákladovú alebo strednú kategóriu. Do jej tvorby je síce potrebné investovať určitú sumu peňazí, ale celkový zisk z profesionálnej webovej stránky môže byť v konečnom dôsledku oveľa väčší a dlhodobejší.
Ak však- máte úplne nový nápad alebo si len potrebujete vyskúšať teóriu s minimálnymi nákladmi, je táto kategória pre vás ideálna. Viac v našom článku – Oplatí sa bezplatná tvorba webových stránok
Ceny webových stránok pre malé spoločnosti a pracovníkov na voľnej nohe
Kapitola 2
Koľko stojí vytvorenie webovej stránky v tejto lowcost triede? Zvyčajne je to nejaký študent z izby meter za metrom, ktorý sa zaobíde bez nákladov na prevádzku a riadenie podniku. Často aj bez licencií potrebných na vykonávanie tejto práce.
Vážne. Máte určitú predstavu o tom, ako má vaša webová stránka vyzerať. Túto predstavu dáte danej osobe alebo agentúre a za niekoľko dní alebo dokonca hodín máte hotovú webovú stránku.
Pomyslíte si, že to znie celkom dobre.
Nanešťastie pre vás sa tento človek pravdepodobne nebude veľmi zaujímať o to, čo je za vašou motiváciou vytvoriť webovú stránku. Ani to, aké sú vaše ciele, ku ktorým sa chcete webovou stránkou priblížiť.
Práca lacných agentúr alebo freelancerov je zvyčajne založená na jednoduchom systéme CMS a nejakej bezplatnej šablóne, ktorá je len postavená na vrchole a doplnená obsahom s prezentáciou, ktorú ste si vyžiadali (veľmi základná). Charakteristickým znakom tejto skupiny je veľmi nízka až podozrivá cena.
Výsledok bude zvyčajne veľmi slabý, pretože pri časovej investícii potrebnej na vytvorenie stránky za tieto peniaze nie je priestor na SEO optimalizáciu, optimalizáciu rýchlosti načítania stránky a ďalšie následné kroky, ktoré robia stránku úspešnou (zarába vám peniaze).
Často nie je čas ani na poriadnu prácu na dizajne webovej stránky, nehovoriac o optimalizácii textovej podoby prenášaných informácií.
Skôr sa môžete pripraviť na to, že budete mať o niekoľko starostí viac s dolaďovaním webu. Zvyčajne dostanete v základe len 1-2 revízie a akékoľvek ďalšie dolaďovanie je spoplatnené. Ďalšou nevýhodou je, že stránka je zvyčajne založená na jednej osobe.
Cena webovej stránky v tejto cenovej kategórii je zvyčajne do 1 500 €
Väčšina freelancerov pracuje len na tom, aby bola vaša objednávka čo najrýchlejšie hotová a hurá na ďalšiu. Po týchto skupinách zvyčajne najčastejšie robíme redizajn, po ktorom nasledujú ďalšie činnosti, ako je úprava textov a optimalizácia SEO, aby sa stránka aspoň priblížila tomu, čo od nej klient očakával v prvej fáze.
Ako uspieť v low-cost vývoji webových stránok
Ak viete, že máte obmedzené financie a naliehavo potrebujete vytvoriť webovú stránku, nemôžete si vybrať inú kategóriu ako nízkonákladovú. Ako teda v tejto kategórii uspieť, aby bola webová stránka aspoň trochu funkčná a dlhodobo úspešná?
Ideálny profil pracovníka na voľnej nohe, ktorého hľadáte, je pracovitá osobnosť, ktorá urobí všetko pre to, aby bola vaša stránka úžasná. Môže to byť študent alebo niekto, kto sa snaží začať podnikať. Určite je dôležité pozrieť si dokončené stránky, aby ste si mohli overiť úroveň skúseností freelancera.
Ak ste pripravení a máte pripravené zadanie webovej stránky a všetky podklady, stačí zadať dopyt a vybrať vhodného freelancera. Najlepšou voľbou je podľa môjho názoru webtrh, kde nájdete desiatky odborníkov za skvelé ceny. Ak nemáte problém s angličtinou, odporúčam Fiverr, kde máte freelancerov z celého sveta.
Koľko stojí vytvorenie webovej stránky v strednej triede
Kapitola 3
V tejto kategórii by ste už mali dostať určitý klientsky servis a individuálny prístup počas celého procesu tvorby webu.
Výsledok by mal spĺňať všetky vaše požiadavky, pokiaľ ide o celkovú funkčnosť webu a estetiku dizajnu. Výhodou tejto kategórie je predovšetkým kvalita a oveľa vyššia pravdepodobnosť úspechu (stránka bude generovať viac dopytov/predajov).
Ak ste teda fungujúci koncern alebo máte začínajúci podnik a potrebujete novú webovú lokalitu na ďalší rozvoj svojho podnikania, stredná cenová kategória je pre vás ideálna.
Výhodou strednej triedy sú aj nadväzujúce služby, ako napríklad online marketing, vývoj aplikácií, správa webových stránok alebo grafika. Vďaka tomu môžete mať všetky digitálne služby pod jednou strechou.
Ako sa vyvíjajú webové stránky v strednej triede?
Celý proces tvorby webu by mal byť organizovaný a čo najprofesionálnejší. Agentúra by vás mala intuitívne viesť každou časťou procesu tak, aby boli dodržané termíny a bol dostatok priestoru na zapracovanie spätnej väzby.
Zároveň by webová stránka už mala obsahovať určité štandardy, ktoré sú dnes súčasťou funkčných a úspešných webových stránok. Ide najmä o optimalizáciu SEO, optimalizáciu rýchlosti načítania webovej stránky a kvalitu napísaného kódu.
Tieto služby zásadne ovplyvňujú celkový zážitok používateľov z prehliadania webu a umiestnenie vo vyhľadávačoch. Ak zanedbáte jednotlivú kategóriu, je dosť možné, že potom celá webová lokalita nemusí generovať nové požiadavky alebo zvyšovať predaj.
Takáto webová stránka by mala zahŕňať vytvorenie následnej dlhodobej stratégie s ohľadom na odvetvie podnikania a ciele klienta.
Agentúra by vám zároveň mala byť schopná ponúknuť vytvorenie vhodnej marketingovej stratégie. Ide o metódy, ktoré na vašu webovú lokalitu privedú relevantných používateľov nad rámec organického vyhľadávania, a tak naplno využijú jej potenciál
Cieľom každej webdizajnérskej agentúry by malo byť zabezpečiť čo najkratšiu návratnosť investície do novej webovej stránky.
Koľko stojí vytvorenie webovej stránky v strednej triedy
Na prezentačnej webovej stránke, keď nás osloví napríklad malá stavebná spoločnosť, strávime až 150 hodín práce vrátane vytvorenia firemnej identity a copywritingových textov
Keď nás osloví firemný klient s niekoľkými tisíckami zamestnancov a požiadavkou na vytvorenie webovej stránky s viac ako 50 podstránkami vrátane optimalizácie SEO, vypracovanie vhodného marketingového plánu nás stojí napr. viac ako 350 hodín nášho času vrátane stretnutí s klientom.
Hodinová sadzba agentúr za tieto práce sa najčastejšie pohybuje v rozmedzí 30 € – 100 €
Preto je veľmi ťažké v skratke zhrnúť zodpovedajúcu sumu. To, koľko webstránka stojí, jednoducho vždy závisí od individuálneho posúdenia náročnosti daného projektu, a preto existuje také široké cenové rozpätie.
Cena za webovú stránku by však vždy mala vychádzať z orientačnej časovej náročnosti, ktorú by mala agentúra dodržať.
Väčšina spoločností, ktoré vytvárajú webové stránky, sa pohybuje v strednej cenovej kategórii. Bohužiaľ, v kvalite služieb je priepastný rozdiel. Preto je vždy potrebné preveriť si agentúru a pozrieť si referencie, aby ste zistili, či naozaj dokáže dobre odviesť svoju prácu.
Cena stránky v strednej triede je
od 1 500 € do 15 000 €
Aj my patríme do kategórie strednej triedy. Vždy sa snažíme pracovať pre našich klientov tak, ako by sme chceli, aby ostatní pracovali pre nás. Naším hlavným cieľom je zabezpečiť návratnosť počiatočných investícií našich klientov a zvýšiť trhový potenciál prostredníctvom našich služieb.
Ako uspieť v kategórii strednej triedy?
Rovnako ako v prípade nízkonákladovej triedy by ste mali mať jasný cieľ, ktorý chcete dosiahnuť pomocou svojej novej webovej stránky. Medzi najčastejšie používané ciele patrí budovanie značky (profesionálnejší dojem z webovej stránky) a zvýšenie počtu dopytov alebo predaja.
S jasným a merateľným cieľom bude agentúra schopná navrhnúť celkovú stratégiu, ktorá vám pomôže dosiahnuť cieľ. Zvyčajne ide o kombináciu návrhu webovej stránky a následného online marketingu.
Veľmi dôležité sú referencie agentúry a spôsob dlhodobého servisu a údržby webovej stránky. Webová stránka je ako auto – ak ju občas nevezmete na prehliadku, časom určite prestane fungovať.
Spoločnosti zvyčajne volia stratégiu, že sa obrátia s dopytom na 2-3 agentúry a vyberú si najsympatickejšiu ponuku. V tejto cenovej kategórii rozhoduje najmä profesionalita, kvalita a referencie.
Koľko stojí vytvorenie webovej stránky v high-end cenovej kategórii
Kapitola 4
Najvyššia cenová kategória je už určená pre väčších hráčov, kde je zvyčajne potrebné dodržať veľmi špecifické špecifikácie pre funkčnosť stránky. Môžu to byť napríklad rozsiahle webové portály s veľkou návštevnosťou a prispôsobené webové aplikácie.
Pri takýchto veľkých zákazkách nie je priestor na chyby a všetko musí byť detailne optimalizované a otestované. Môže ísť napríklad o internetové bankovníctvo, portály pre dopravné služby alebo aj o vývoj potravín, ako je Dáme jedlo alebo Wolt.
Tieto agentúry, ktoré majú kapacity a skúsenosti na profesionálnu prípravu takýchto zákaziek, sú naozaj chirurgicky presné a väčšinou to, čo deklarujú, aj splnia, ale samozrejme za vyššie sumy.
Samotný dizajn webovej prezentácie sa neodvíja ani tak od toho, ako sa páči dizajnérovi, ale skôr priamo z pohľadu koncového používateľa. Všetky návrhy sa dokonale testujú, aby sa zistilo, čo si daný človek zapamätá pri prvom pohľade na stránku, kde používatelia najviac klikajú, či sú všetky informácie prehľadné a podobne.
Vďaka neustálemu testovaniu a optimalizácii sa potom výrazne zvyšuje aj cena, pretože je potrebné dostať do konca funkčný grafický návrh, ktorý bude konvertovať a fungovať.
Je potrebné si uvedomiť, že ide o naozaj vyššiu úroveň webového dizajnu a programátorských prác, a preto je cena mnohonásobne vyššia ako v strednej triede.
Komu môžem odporučiť, je Honza Řezáč, ktorý napísal prvú českú a hlavne zmysluplnú knihu o webdizajne – Web ostrý ako britva. Ak chcete naozaj špičkový web, on je ten, kto to dokáže vyriešiť s úplným pokojom.
Cena webu vo high-end triede
je od 15 000 € až stovky tisíc eur
Ako uspieť v kategórii špičkových webových stránok?
Alfou a omegou v tejto kategórii by malo byť vypracovanie projektovej dokumentácie. Projektová dokumentácia podrobne definuje všetky požiadavky na funkčnosť a rozsah stránky. Vďaka tomu je potom možné veľmi presne určiť konečnú cenu projektu.
Odporúča sa, aby projektovú dokumentáciu vypracovala najlepšie externá agentúra, ktorá potom môže byť takýmto sprostredkovateľom v procese verejného obstarávania a celkového dohľadu nad výstavbou stavby.
Výber cenovej triedy a vhodného dodávateľa
Kapitola 5
Pri vytváraní webovej stránky je najdôležitejšie myslieť na všetko, ako aj na investície. Vďaka webovej stránke môžete svoje podnikanie posunúť mnohonásobne dopredu a získať náskok pred konkurenciou. Ako každá investícia, aj tá do webovej stránky by mala mať návratnosť.
Ak teda nová webová stránka začne fungovať okamžite, máme odskúšané, že úspešné webové stránky majú návratnosť v priemere do 3-6 mesiacov. Návratnosť investície je však vždy individuálna a veľmi závisí od produktu alebo služby, ktorú klient ponúka.
Akú cenovú úroveň zvoliť pre vývoj webových stránok
Mám nový nápad na podnikanie alebo produkt
V tejto fáze je vhodné investovať minimum času a prostriedkov do realizácie, aby trh ukázal, či je vaša teória správna. Preto je dobré zvoliť si bezplatnú alebo nízkonákladovú tvorbu webových stránok, ak chcete mať profesionálnejšiu realizáciu.
Som startup, ktorý má investorov
V okamihu, keď ste získali finančné prostriedky na svoj nápad, musí byť realizácia a implementácia veľmi precízna. V tejto fáze si človek zvyčajne vyberie agentúru strednej alebo vyššej triedy, ktorá dokáže precízne zvládnuť realizáciu projektu.
Som samostatne zárobkovo činná osoba, ale nemám zákazníkov
Pre začínajúceho podnikateľa alebo živnostníka, ktorý má dlhodobý problém so získavaním nových zákazníkov, je najlepšou možnosťou nízkonákladový prístup. Živnostník v tejto kategórii by sa mal zamerať najmä na zvyšovanie kvality svojich služieb a získavanie odporúčaní od svojich klientov.
Som živnostník alebo malý podnik a mám stálych zákazníkov
Vhodnou kategóriou pre etablovaných živnostníkov alebo menšie podniky je stredná trieda, ktorá môže nové webové stránky využiť na lepšiu prezentáciu svojich aktuálnych služieb alebo produktov a prezentáciu skvelých referencií. Nová webová stránka v tejto fáze môže znamenať výrazné oživenie podnikania.
Som malá, stredná alebo väčšia spoločnosť a chcem zvýšiť svoj trhový potenciál
V tejto fáze je hlavným cieľom zvýšiť počet dopytov alebo predajov. Zvyčajne ide o kombináciu novej webovej stránky s následným online marketingom, aby sa zabezpečilo plné využitie potenciálu webovej stránky. Vhodná cenová kategória je stredná alebo vyššia trieda
Som zavedená korporácia
Korporátne webové stránky majú zvyčajne už zavedené príručky značky a prezentačné štýly, ktoré je potrebné rešpektovať aj prostredníctvom webového dizajnu. Cieľom takejto novej webovej stránky je predovšetkým posilniť značku a dlhodobo sa zamerať na získanie nových zaujímavých klientov. Vhodnou cenovou triedou je kategória vyššej alebo strednej triedy.
Ako vidíte, výber správnej cenovej skupiny a následne dodávateľa závisí predovšetkým od toho, v akej fáze sa vaše podnikanie nachádza.
Ak ste zavedený podnik a máte stálych zákazníkov, je pravdepodobne hlúpe pokúšať sa vytvoriť webovú stránku zadarmo a podobne. Ale ak – ste začínajúci podnik, ktorý nabral veľké investície, zmysel majú špičkové ceny a podobne.
Zhrnutie
Kapitola 6
Každý mesiac dostávame veľa otázok o tom, koľko stojí webová stránka vo Webfusion? Viac-menej vždy dávame rovnakú odpoveď, akú nájdete v tomto článku.
Vždy je potrebné vedieť, v akej fáze podnikania sa nachádzam, aké sú moje ciele s novou webovou stránkou, aký je môj rozpočet, a potom si vybrať najlepšieho dlhodobého partnera pre vývoj webových stránok a digitálne služby
Vo všeobecnosti môžeme s radosťou konštatovať, že Webfusion má svoje miesto v oblasti strednej triedy so všetkými prácami a službami, ktoré by klient očakával od špičkovej agentúry. Každý deň sledujeme svetové trendy v oblasti webových stránok, online marketingu a vývoja aplikácií. Len tak môžeme neustále poskytovať kvalitné služby a servis.
Väčšina našich webových stránok je postavená na riešeniach, ktoré sme otestovali a vieme, čo od nich môžeme očakávať. V prípade, že príde dopyt, dokážeme okamžite reagovať a uviesť web do života v relatívne krátkom čase vďaka optimalizovaným interným procesom. Spravidla do jedného mesiaca až dvoch mesiacov od zadania.
Ak chcete získať približnú cenu za svoj projekt, stačí vyplniť krátky formulár na stránke Získať cenu.
Naším hlavným cieľom je zabezpečiť klientovi návratnosť počiatočnej investície a zvýšiť trhový potenciál prostredníctvom našich služieb a v ideálnom prípade vytvoriť dlhodobú a funkčnú spoluprácu. Máme za sebou desiatky úspešných projektov pre živnostníkov, začínajúcich podnikateľov, malé firmy alebo korporácie.