Systém správy obsahu (CMS) alebo systém správy obsahu v angličtine je softvér alebo webová aplikácia, ktorá umožňuje používateľom spolupracovať pri vytváraní a úprave webových stránok, príspevkov na blogu atď.
CMS (alebo WCM – Web Content Management System) sa vyvíja od jednoduchej pomoci pri správe obsahu na webe k robustnejšiemu systému, ktorý je základom pre správu a návrh webových stránok alebo mobilných aplikácií.
Každé základné riešenie na správu webového obsahu vám pomôže nahrať alebo napísať obsah, formátovať ho, pridávať nadpisy a obrázky a vykonávať množstvo zákulisných činností, ako je SEO. Ale vo svete zameranom na obsah, ktorý využíva viacero zariadení, to nestačí. Digitálny marketing sa vyvíja tak, že sa hlbšie zameriava na zákaznícku skúsenosť, zahŕňa mobilné aplikácie, internet vecí a ďalšie. To všetko závisí od systému správy webového obsahu, ktorý oddeľuje správu obsahu od jeho prezentácie.
Existujú dva typy inštalácií CMS: lokálne a cloudové. Lokálna inštalácia znamená, že softvér CMS môže byť nainštalovaný na serveri. Tento prístup zvyčajne volia podniky, ktoré chcú flexibilitu pri nastavovaní. Medzi významné systémy CMS, ktoré možno nainštalovať lokálne, patria WordPress.org, Drupal, Joomla, ModX a ďalšie. Cloudový CMS je umiestnený v prostredí dodávateľa. Pri tomto prístupe nie je možné softvér CMS upravovať pre zákazníka. Príkladmi hlavných cloudových CMS sú SquareSpace, WordPress.com a WIX.