Skip to main content

Call to action (CTA)

Call to action (CTA) je marketingový termín známy v češtine ako „výzva k akcii“. Najčastejšie sa s ňou stretnete na webových stránkach, v PPC reklame alebo v elektronickej pošte.

Výzva k akcii má používateľa vyzvať, aby vykonal požadovanú akciu. Používateľ tak vie, čo má ďalej robiť. Preto je veľmi dôležité používať výzvu k akcii všade tam, kde chceme, aby používateľ vykonal nejakú akciu. Nikdy nepredpokladajte, že používateľ automaticky vie, čo má urobiť.

Ak ide napríklad o článok na blogu, používateľ ho po prečítaní zvyčajne opustí. Ak však pod článok umiestnime výzvu k akcii s ponukou prihlásiť sa k odberu noviniek, zvýšime tým šancu, že tohto používateľa zaujmeme.

Výzva k akcii má najčastejšie podobu textu. Môže to byť jednoduchý odkaz, text v tlačidle alebo celý formulár. V kontexte blogu to môže byť napríklad: prečítajte si viac, zdieľajte, prihláste sa a iné. V rámci elektronického obchodu sa najčastejšie stretávame s výzvou k akcii. Pridať do košíka alebo Kúpiť. Môžeme sa stretnúť napríklad aj s výzvou: Vyskúšajte zadarmo, Zaregistrujte sa, Začnite a pod.

(ukázka call to action)

Z hľadiska UX by mala byť každá výzva na akciu ľahko identifikovateľná a okamžite upútať pozornosť používateľa. Preto sú výzvy na akciu často vo výraznejších farbách ako zvyšok obsahu.

Ak chcete optimalizovať mieru konverzie, je dobré otestovať rôzne verzie výzvy na akciu na jednom mieste pomocou A/B testovania.